בניית אתרים לעסקים: איך להזמין אתר ולהישאר שפוי

המדריך השלם רגע לפני שמתחילים

בטח שמעתם לא מעט פעמים את המשפט "כל עסק שמכבד את עצמו חייב שיהיה לו אתר". אבל האם מישהו אי פעם צייד אתכם במידע מתאים לגבי איך לבנות אתר לעסק שלכם?

איזה פונקציונליות צריך לכלול? איך לבחור CMS ומה זה בכלל CMS? על מה לשים דגש ואיך לבחור חברת בניית אתרים? או שאולי עדיף פרילנסר?

כמה זה יעלה לי? למה אתר אחד עולה יותר והאחר פחות? קבלו מדריך חכם ומפורט שילמד אתכם כל מה שצריך בדרך לפיתוח אתר מצליח לעסק

תוכן עניינים:

  • הקדמה: צריכים לבנות אתר תדמית לעסק? למה להזמין אתר טוב כל כך קשה
  • צעד 1 – למה אני צריך אתר לעסק?
  • צעד 2 – אילו פונקציות צריכות להיות באתר?
  • צעד 3 – קבעו איך האתר שלכם צריך להיראות?
  • צעד 4 – בחרו CMS
  • צעד 5 – קבעו את כל הדרישות שלכם לאתר
  • צעד 6 – איך לבחור חברת בניית אתרים?
  • צעד 7 – איך לבנות אתר אינטרנט לבד?
  • צעד 8 – איך לקדם אתר בגוגל? קבעו מי יקדם את האתר
  • צעד 9 – הגדרת תקציב לאתר
  • מה צריך בשביל לפתח אתר מוצלח לעסק

הקדמה: למה להזמין אתר אינטרנט לעסק כל כך קשה?

חברות בניית אתרים יודעות לפתח אתרים (ברובם). הבעיה היא איך לומר.. בכם.

כן, אתם יודעים להקים פרויקטי נדל"ן יוקרתיים, אתם אנשי עסקים מצליחים, אומנים בעיצוב הבית או מומחי אופנה. אבל בנקודה זו, אתם כנראה פחות מבינים לגבי עיצוב ובניית אתרים. אתם יודעים להראות מי מהם נראה נהדר ומי פחות, איזה אתר מושך אתכם להוציא כרטיסי אשראי וזה שגורם לכם לברוח, אבל לא ממש יכולים לשים את האצבע על ההבדלים

שהופכים אתר תדמית לא רק לכרטיס ביקור אינטרנטי לעסק אלא גם למנוע לקידום מכירות ומרכז הפעילות העסקית שלכם ברשת. 

לכן, כשנציג חברת בניית אתרים או מעצב אתרים מסביר לכם על סוגי תפריטים והטפסים, למה חשוב שהאתר יהיה רספונסיבי ומה ההבדל בין אתר מתבנית בוויקס או קאסטום, כל מה שנותר לכם הוא רק להחליט האם לסמוך על האיש מקצוע מולכם או לא.

אתם מחליטים להתקדם, משקיעים המון כסף וזמן, אינסוף התכתבויות במייל ופגישות ומקבלים אתר שלא עונה לציפיות ולצרכים שלכם. אם לשים פערי אמון וחוסר יושרה מקצועית בצד, הבעיה נוצרת כי אתם מדברים בשתי שפות.

אם אתם רוצים לקבל אתר שנראה, מרגיש ומתנהג בול כפי שחלמתם, אל תחכו למתכנת שילמד לדבר בשפה שלכם.

אנחנו גם לא מנסים להעביר את האחריות מהמתכנת למזמין.

אתם מחליטים, זהו העסק שלכם ואתם צריכים אתר אינטרנט לעסק כבר אתמול

לכן, אספנו עבורכם את כל המידע שיעזור לכם להזמין אתר אינטרנט מקצועי

צעד 1 – הסבירו את הצורך שלכם באתר

(לא ברורה הכותרת)

אתם מבינים למי הוא אמור לפנות, מה הוא אמור לעשות וכיצד הוא יגשים את המטרות שלו.

זהו שלב האפיון בו מתחילה להתגבש הזהות של האתר והיא מורכבת מהצורך לממש את המטרות העסקיות, להתמודד עם המתחרים (מתחרה הוא אתר אחר בתחום שלכם ולאו דווקא החנות ממול) ולמשוך עוד ועוד לקוחות חדשים, לייצר קהל נאמן ולאפשר לו גישה למידע אמין ללא מגבלה גיאוגרפית, במקרים רבים גם ללא מגבלת זמן.

מצד שני, אם אתם בונים אתר רק כי "אמרו לי שצריך" אתם מסתכנים ליפול במלכודת של "למה לא" ו"אולי ננסה"

– אולי נשים סרטון של כמה דקות בראש האתר?

– למה שלא נעשה גם פורום באתר?

– אולי ננסה צבעים אחרים? אולי להחליף את התפריט?

אל תדאגו לגבי המצב הנפשי של המפתחים, הם יודעים למה הם נכנסים. אבל חוסר הבנה לגבי מטרת האתר ושלבי התקדמות פוגעת דווקא בכם. אתם מפסידים זמן וכסף ומסתכנים לקבל אתר שלא עונה לצרכים שלכם.

משימה:

קחו דף ועט ורשמו תשובות לשאלות הבאות:

  1. מהי מטרת האתר?
  2. למי הוא פונה? אילו קהלי יעד?
  3. איזה יעדים בעסק האתר יעזור לכם להגשים?
  4. עוד שאלות….

פה מגיע באנר שקורא להזמין אתר לעסק

אגב, אם אתם מזמינים חנות וירטואלית לעסק המטרה היא ברורה – לעשות כסף והרבה.

העיצוב משתנה, אלמנטים יכולים להשתנות אבל המטרה נשארת זהה – להרוויח.

כאן מתחיל החלק הקשה: תצטרכו להגדיר משימות ומטרות שיעזרו לכם להרוויח בעזרת האתר. משימות ומטרות אפשריות לאתר שלכם:

  • להביא לקוחות חדשים
  • לקדם מכירות (אונליין או אופליין)
  • לשפר את השיווק והמכירות של החברה
  • לבנות קהל עוקבים \ לקוחות \ קונים
  • להקטין הוצאות על פרסום
  • לפצה על מרחק גיאוגרפי
  • להציג מוצרים
  • הצגת מידע אמין והוכחות חברתיות (social proof)
  • להציע את השירותים שלכם

עניתם על כל השאלות? מקווים שלא התייאשתם.

צעד 2 – אילו פונקציות צריכות להיות באתר?

שלב השני הרבה יותר פשוט. קחו את רשימת המטרות שרשמתם בשלב ראשון ונסו להפוך אותם לשאלות. למשל:

מטרה: להביא לקוחות חדשים. שאלה שנוצרת: איזה פונקציות צריכות להיות באתר כדי להביא לקוחות חדשים?

מטרה: להנגיש מידע לציבור על החברה. שאלה שנוצרת: איזה עמודים צריך לפתח כדי להציג מידע ללקוחות?

תחילה ענו על השאלות לבד. בשלב האפיון עם המאפיין או המעצבים, תתבקשו לענות על השאלות שנית. 

צעד 3 – קבעו איך האתר צריך להיראות

זהו אחד השלבים הקשים בתהליך בניית אתרים לעסקים מכל הסוגים, מפני שעיצוב הוא עניין של טעם. וזה בדיוק הזמן לחשוב הפוך: אתם בונים אתר עבור הגולשים והלקוחות שלכם ולא בשבילכם. זה הזמן לשים את האינטרסים שלהם במרכז.

מראה החיצוני של האתר מתחלק לשני חלקים – מבנה האתר והעמודים וקו עיצובי

איך לבחור את מבנה האתר?

  • התחילו מדף הבית – דף הבית הוא חלון הראווה של כל האתר. הוא אמור להנחות ולהפנות את הגולשים לאזורים החשובים, לתת מידע ראשוני על העסק ולעורר בהם רצון להמשיך להישאר באתר.
  • בחירת תבנית – לכל עמוד תבנית שונה. יש לבחור את האלמנטים הוויזואליים שצריכים להופיע בכל עמוד. לדוגמא עמוד חנות צריך להכיל את המוצרים ואת אופציות סינון החיפוש. תבנית של עמוד כזה יכולה להכיל SIDEBAR עבור הסינונים או תפריט עליון נוסף. 

פה לשים תמונות של מבנים שונים של אתרים (WIREFRAMES)

  • מבנה האתר משפיע על האופן שבו הגולשים שלכם מקבלים את המידע. בחרו את המבנה שמאפשר להציג את המידע החשוב ביותר בצורה מיידית. פה באים לביטוי התשובות לשאלות שרשמתם בצעדים הקודמים.
  • התאימו את מבנה האתר למטרת האתר. ישנם הבדלים בין אתר חנות של רשת אופנה לבין אתר חנות של מעצבת פרטית. אתר בלוג פרטי שונה מהאתר של מקומון.

לסיום, יש לבחור את סוג הפריסה של האתר

נכון ל2019 יש 2 המלצות עיקריות לפריסת אתר – עיצוב Responsive (רספונסיבי, מותאם) ועיצוב Adaptive (גמיש). בשתי השיטות מדובר על איך יראה האתר שלכם בגדלי מסך שונים, בהתבסס על רוחב המסך. אך ישנם הבדלים ביניהם. נציג את החשוב שביניהם:

אתר רספונסיבי – כמו שמרמז השם – מגיב לרוחב הדפדפן שבו הוא מוצג. לא משנה מה גודל המסך, האתר יתאים את המבנה שלו (ואולי גם הפונקציונליות) כדי להתאים למסך.

אתר גמיש יודע להתאים את עצמו לגודל מסך – אך רק בנקודות מסוימות שמוגדרות על ידי המעצב או המפתח.

לדוגמא אתר גמיש יראה אותו דבר במסכי מחשב קטנים 13אינצ' ו22 אינצ', אלא אם כן ניצור גרסה נוספת לגדלים השונים. אתר רספונסיבי יגיב להבדלים וירחיב או יקטין בהתאמה את האלמנטים באתר.

למה אנחנו צריכים לדעת את זה?

  • להתנהגות האתר שלכם יש תפקיד חשוב ביותר. אם עיצוב האתר שלכם מתבסס בעיקר על תמונות – צריך להחליט האם משאירים אותם בכל גודל מסך, איך הם יראו במובייל.
  • יש עיצובים שחייבים לשמור על צורה קבועה כדי לא לפגוע בחוויה. לכן נבחר בפריסה גמישה ונקבע נקודות שינוי למבנה האתר.
  • במקרים מסוימים נוותר או נוסיף אלמנטים בגדלי מסך שונים. נוכל להחליט לדוגמא שבטלפונים ניידים לא יוצג סרטון שבוודאי יכביד על זמן הטעינה של האתר. במקום זה נציג כותרת פשוטה או תמונה.

איך לבחור קו עיצובי?

  • כדי לתאם את מראה האתר מול מפתחי האתר, תצטרכו לקבוע את ערכת הצבעים המתאימה ולתאם את הוספת הרכיבים החזותיים כמו תמונות, אימג'ים, טפסי יצירת קשר, חלונית צ'אט, הזמנה להרשמה לאתר או לקבלת עדכונים וכד'.
  • הקדישו אקסטרה זמן לדף הבית ולדפי נחיתה – האם הם יבטיחו אחוזי המרה גבוהים.
  • הימנעו מלבזבז את זמנכם על דברים כמו רקע, גופן וצבע הכפתורים. מתכנת מקצועי ידע טוב מכם מה בדיוק צריך לעשות, אבל אם יש לכם זמן חופשי ורצון להיות פעילים בפיתוח האתר, דאגו שהמפתח יוודא שהתוכן קריא, שהארגון אסתטי ושומר על ניקיון ומרווח, שצורת הכפתורים נראית קליקבילית (הרבה פעמים קורה שכפתור שמעוצב בצורה מסוימת מבלבל את הגולשים ולא נראה כמו מקום להקליק עליו).
  • חפשו אתרים שקרובים לתחום שלכם כדי לתת דוגמאות מתאימות למפתחים\מעצבים שלכם.
  • הקשיבו להמלצות מומחה הUI\UX או המעצב – הבחירות והרצונות שלכם צריכות לעבור את מסננת המקצועיות שלהם.
  • גלשו באתרים של המתחרים שלכם – איך הם ענו על הצרכים של הלקוחות? איזה גישה בחרו באתר? מה עשו טוב ומה הייתם משפרים?

צעד 4 – בחרו CMS

בשלב זה נענה על שתי שאלות – האם נשתמש במערכת ניהול תוכן או נבנה אתר ב-HTML ואם בוחרים במערכת ניהול, איזה מערכת נבחר ואיך נפתח בה.

מערכת ניהול תוכן (CMS) או HTML?

על פי מידע רשמי שידוע, כ55% מכל האתרים בעולם בנויים על CMSים למיניהם – וורדפרס, וויקס, דרופל (drupal) ואחרים ו45% נבנו ב HTML.

לאתרים שבנויים ללא מערכת ניהול יש יתרונות מסוימים:

  • אין מגבלות בבחירת פונקציונליות, עיצוב או מבנה.
  • זמן טעינה – למערכות ניהול יש תלות רבה בקבצי קוד ושירותים חיצוניים (פלאגינים למיניהם). בהרבה מקרים רובם נשארים ללא שימוש כמו במקרה של וורדפרס. כל אלה מכבידים על האתר ומשפיעים על זמן טעינה. כאשר מפתחים אתרים מאפס, טוענים רק מה שצריך לעבודה נכונה.
  • תחזוקה נמוכה – אין צורך רב בעדכונים ושינויים רבים במערכת.
  • עלות שוטפת – במקרים של CMSים מסוימים יש תשלום חודשי

החיסרון העיקרי של אתרי HTML מוחק את רוב היתרונות – אם אין לכם ידע בקוד לרוב לא תוכלו להזין תוכן לבד ותצטרכו להחזיק מפתח.

יתרונות נוספים של מערכת ניהול:

  • מערכת ניהול מאפשרת להזין ולערוך תכנים לבד בלי ידע רב
  • הרבה מהחלקים באתר אפשר לשנות ולהוסיף בלי צורך בכתיבת קוד
  • מבחר רב של אתרי תבנית מוכנים (במיוחד בוורדפרס)

זמן ועלות הקמה נמוכים יחסית

בואו נודה באמת, כנראה שתבחרו לפתח אתר במערכת ניהול.

איזה מערכת ניהול לבחור ובאיזה שיטה לפתח?

  • ורדפרס (WordPress) – כיום אחת המערכות הפופולריות ביותר בארץ ובעולם. כרבע מהאתרים בעולם לבנויים בוורדפרס. וורדפרס מאפשרת לבנות את כל סוגי האתרים החל מבניית אתר וורדפרס תדמיתי ועד לחנויות וירטואליות.
  • Joomla – מערכת הניהול השניה בפופולריות. נחשבת ליותר לדינמית ופונקציונלית אך עם עקומת למידה ארוכה יותר. וורדפרס יותר קלה ללימוד. ג'ומלה נחשבת מתאימה יותר עבור חנויות וירטואליות.
  • וויקס (WIX) – אי אפשר שלא לספר על וויקס, עם כל התגובות הזועמות מצד המפתחים. נוצרה כדי לאפשר לבעלי עסקים ליצור אתרים לבד. אבל מהר מאוד הפכה להיות למקור עבודה למעצבים גרפיים. כי כמו שאמרנו – מנכ"ל חברת נדל"ן או צלם מוכשר הם לא בדיוק מומחה ל UI\UX וממשקים.
  • מערכות ניהול נוספות ששווה להכיר – Drupal, Magento, OpenCart
  • מערכות סגורות או קנויות – הרבה חברות, במיוחד ישראליות לוקחות פריימוורק (ספריות) קיימות ויוצרות מערכת ניהול משלהם. קשה לי לומר שהן לא טובות, כי אין מערכות ניהול מושלמות. אבל בהרבה מקרים עדיף להסתמך על ידע ותמיכה של עשרות אלפי אנשים בעולם מאשר חברה קטנה. כמובן שיש גם עלות שוטפת ומגבלות.

נניח ובחרתם בוורדפרס :). יש הרבה אפשרויות לבניית אתר

  1. לקנות תבנית קיימת, אתר מוכן ורק להתאים אותו בתכנים, סגנון ותמונות לעסק שלכם
  2.  לקנות תבנית עם פונקציונליות המתאימה לכם, ולפתח על בסיסו אתר מותאם לכם אישית.
  3. להשתמש בבונה עמודים – בדומה לוויקס – ולפתח אתר בהתאם לעיצוב. בוני עמודים פופולריים הם ELEMENTOR ו VISUAL COMPOSER
  4. לבנות אתר HTML קאסטום ולחבר אותו לוורדפרס כמערכת ניהול.

ישנם הבדלים רבים בין השיטות השונות

  • עלות – הקמת אתר מתבנית דורש מפתח ברמה יותר נמוכה ולא דורש הרבה שעות עבודה ממעצב. לעומת פיתוח אתר קאסטום.
  • רמת גימור – במקרה של תבנית ייתכן ותהיו תלויים במגבלות התבנית. תבניות גם נוטות להיות כבדות ואיטיות יותר
  • רמת שליטה – במקרה של פיתוח מאפס תוכלו לבחור לאיזה אזורים תהיה לכם שליטה מלאה. במקרה של בוני עמודים – תוכלו לשנות כמעט הכל בעצמכם. תבניות זה כבר סיפור שונה לגמרי.

צעד 5 – קבעו את כל הדרישות לאתר

בקצרה, האתר צריך לספק גם את דרישות הגולשים וגם להתאים לדפדפנים ומנועי חיפוש (קידום אורגני). ברוב המקרים זה אותם הדרישות. פירטנו כאן את הפונקציות ודרישות שצריך לתאם עם המפתחים:

  • התאמה לכל הדפדפנים המודרניים (ללא EXPLORER)
  • התאמה לטלפונים ניידים
  • מפת אתר וקובץ ROBOTS.TXT
  • מהירות טעינת אתר מקובלת
  • ציון גבוה ב GOOGLE PAGESPEEDS
  • אופטימיזציה של META
  • חיבור לכלים אנליטיים חיצוניים כמו גוגל
  • יכולת שליטה בתכנים
  • הנגשת אתר בעזרת תוסף או מלאה לרמת AA
  • טפסי יצירת קשר, כפתורי שיתוף, חיפוש פנימי באתר
  • אבטחת אתר SSL וחסימת ספאם באתר על ידי "אני לא רובוט"

צעד 6 – איך לבחור חברת בניית אתרים?

לעבודה עם פרילנסרים יש יתרונות מסוימים:

  • עלות נמוכה יותר בדרך כלל. תוכלו למצוא לבד מעצב, כותב תוכן ומפתח ולתאם את הפרויקט ביניהם. לא תצטרכו לשלם את שעות הניהול ועלויות נלוות שיש בחברות פיתוח
  • קל יותר לעבוד עם פרילנסר בצורה לא פורמלית. זה כבר נושא סובייקטיבי האם קל יותר לתקשר ישירות עם המפתח או דרך מנהל פרויקט. אך במקרה של יחסים טובים עם המבצעים אפשר לבקש ולשנות דברים תוך כדי עבודה בלי לגרור בירוקרטיה.
  • פרילנסרים עובדים בשעות חופשיות ומקבלים תשלום על תוצאה. לכן ברוב המקרים שבתות, חגים וחופשות לא תקפות לגביהם.

אז למה עדיף לפנות לחברות או סטודיו לפיתוח מוסמכות?

  • ההבדל בין לבזבז ללהשקיע!
    אלו שמחפשים בזול גם מקבלים תוצעה זולה וזה בזבוז. בתחום של בניית אתרים יש השלכות לבחירה לצאת לדרך לבד ולנהל ולבנות צוות לפרויקט שבנוי מפרילנסרים, השלכות כגון: מפתח שעוזב בעמצה הפרויקט, מעצב שעושה חלק מהעבודה ולא מודע לכך בכלל, יציאה לדרך ללא מומחים לתכנון של הפרויקט, מוצרים שלא עובדים טוב והתיקון שלהם יותר יקר מבנייתם מחדש, פרויקט שצריך להיות קצר וייעיל שהופך למסע מייגע עם תוצאות לא טובות ועוד הרבה הרבה נקודות שלא נלקחות בחשבון…
    אם נשקיע קצת מחשבה לגבי העתיד של הפרויקט שלנו, ישר נבין עד כמה אנחנו חייבים צוות קיים עם ניסיון שההתמקצעות שלו
    היא לבנות אתר אינטרנט מ- א' ועד ת'. צוות שגובש ועבר כבר הצלחות קודמות, צוות שיודע לקדם את התהליך במהירות, צוות שיבנה את הפרויקט בצורה מסודרת משלב התכנות ועד לשלב ההוצאה לאור ועוד…
    תנו לצוות מקצואי להתעסק במה שהם מקצועיים בו וכך התוצאות יהיו בהתאם!
  • רוב בתי תוכנה נותנים את כל החבילה – עיצוב, פיתוח ובהרבה מקרים גם קידום אורגני וממומן. הם דואגים לכם גם לאחסון והטמעה ויעזרו עם כותבי תוכן.
  • עבודה עם חוזה מסודר ובטוח. גם עם פרילנסר אפשר להקים חוזה אבל הרוב מדלגים על השלב הזה.
  • התקשורת היא מול מנהל פרויקטים או מנהל תיק לקוח ולא ישירות עם המבצעים. מנהל הפרויקטים ידבר איתכם באותה שפה ובגובה העיניים. כמו כן הוא ידאג להעביר את השינויים וההחלטות לכל רמות הביצוע הפרויקט ולעדכן לוז.
  • באופן תיאורטי עבודה עם סטודיו או בית תוכנה מבטיחה שהפרויקט יוגש בזמן ובתוצאה הרצויה. פרילנסרים נוטים למצבי רוח משתנים, להיעלם, להפוך לשכירים פתאום.

איך לבחור חברה לפיתוח האתר?

בבחירת בית תוכנה או סטודיו יש לשים לב לדברים הבאים:

  • תיק עבודות העונה על צרכי הפרויקט שלכם מבחינה ויזואלית ורמה טכנית
  • ניסיון עם עבודה עם CMS שבחרתם ועם פונקציונליות הדרושה.
  • המלצות מלקוחות – תגובות ברשתות חברתיות, לקוחות קודמים שממליצים, פנים אמיתיות
  • וודאו שיש ביניכם כימיה טובה. אתם לא צריכים לאהוב את המראה החיצוני של העומד מולכם. אבל חשוב שתיווצר ביניכם תקשורת טובה שמתאימה לאישיות שלכם.
  • עבודה מסודרת – חוזה, אפיון, לוז עבודה, לוח תשלומים, עדכונים וכו'

צעד 7 – איך לבנות אתר אינטרנט לבד?

לבנות אתר לבד כל אחד יכול. יותר מזה, תוכלו להקים אתר עובד תוך פחות מיום.

לבנות אתר שעומד בדרישות שלכם, של הלקוחות שלכם ושל מנועי חיפוש ידרוש הרבה יותר זמן. לכן העריכו אם הזמן שתצטרכו להשקיע אתם או מי מטעמכם למימוש האתר שווה לעומת הפגיעה בפעילות השוטפת בעסק בזמן זה.

מתי אפשר לשקול בניית אתר לבד?

  • אתם צריכים בלוג אישי פשוט או אתר תדמית עם כמה עמודים רגילים
  • יש לכם עסק עצמאי קטן ,לדוגמא אתם מעצבי פנים או אומנים
  • יש לכם תוכן מנצח שכולם רוצים לקרוא ולאף אחד לא אכפת איך האתר יראה
  • יש לכם הרבה זמן פנוי ורוצים ללמוד על התחום של עיצוב ובניית אתר
  • אתם רוצים לחסוך עלויות בצורה דרסטית
  • את\ה גאון שיווקי עם מוצר מהפכני והלקוחות ייכנסו לאתר שלך ללא ברירה.

לבנות אתר לבד ב-10 צעדים:

  1. צרו מסמך מטרות ויעדים כפי שהסברנו בסעיפים 1,2
  2. קנו שרת
  3. קנו דומיין
  4. בחרו CMS – נגיד וורדפרס
  5. קנו או הורידו תבנית חינמית עם DEMO מוכן
  6. בנו עמודים מתאימים
  7. מלאו תכנים – תמונות, כותרות, טקסטים
  8. חברו את האתר לרשתות חברתיות, כלים אנליטיים, רשימת דיוור
  9. פרסמו את האתר
  10. שדרגו ושפרו את האתר לאורך זמן

צעד 8 – איך לקדם אתר בגוגל? קבעו מי יקדם את האתר

גם כשיהיה לכם את האתר הכי מעולה שאפשר, צריך שיגיעו אליו גולשים. לכן צריך לדאוג לקידום אורגני (SEO) ופרסום. גם בנושא זה תוכלו לעשות הכל לבד או להאציל סמכויות. לפני שתחליטו מה בדיוק תרצו לעשות לבד ומה להעביר לחברות קידום, הנה רשימת סעיפים שיש לבצע:

  1. אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש – SEO
  2. כתיבה ועדכון תכנים (כולל ניהול חנות)
  3. מעקב אחרי שינויים במנועי החיפוש והטרנדים עדכניים. 
  4. ניהול רשתות חברתיות
  5. הקמת קמפיינים ברשתות חברתיות ובגוגל – SMM, PPC
  6. עיצוב והפצת פרסומות
  7. טיפול בלידים
  8. שיפור נתוני המרה באתר, איתור נקודות חלשות, שיפור דפי נחיתה וכו'
  9. טיפול ברשימת תפוצה

אם תרצו לטפל בהכל לבד, מזגו לעצמכם תה או קפה והתיישבו לחקור את התחומים השונים.

אם לא, פנו לחברת קידום אתרים או סטודיו לפרסום דיגיטלי.

במצב אידיאלי החברה שתפתח לכם את האתר תטפל גם קידום אורגני ושיווק דיגיטלי.

בפועל, ייתכן ותצטרכו לנהל 2-3 ספקים ולקשר ביניהם.

צעד 9 – הגדרת תקציב לאתר

אני בטוח שראיתם פרסומת בגוגל של "אתר ב99ש"ח" ואני בטוח שאתם גם מכירים אתרים שעלו מיליונים.

  • תכלס, כמו שסיפרתי לפני, תוכלו לקבל אתר בחינם ותוך יום.
  • פרילנסר ב FIVERR יבנה לכם אתר החל מ-5דולר.
  • חברות מסוימות בארץ יבנו אתר ב- 200 ש"ח בלבד.
  • האח של חבר שלי בעבודה יכול את אותו אתר ב- 1000 ש"ח, למה אתה מבקש 10 אלף?

המחשבה שעולה להרבה אנשים היא – אז כמה מרוויחה עלי חברה שלוקחת אלפי או עשרות אלפי שקלים על אותו דבר שראיתי בפחות?

כי מה בסך הכל רציתי? אתר טוב, מהר ובזול.

זמן טוב להציג לכם את "משולש האמת":

הערכים משנים את שמם מעת לעת אבל העיקרון נשאר:

אתר "טוב": עיצוב חדשני, מבנה נכון, חשיבה שיווקית, UI\UX טובים, קוד איכותי, רמת גימור גבוהה, התאמה למנועי חיפוש, פונקציונליות מתאימה, קל לשימוש

תקציב: לקבל אתר בזול, בהתאם ליכולות העסק.

זמן: אני רוצה את האתר באוויר במהירות האפשרית \ אני רוצה להשקיע כמה שפחות שעות פיתוח\עיצוב באתר.

אתר "טוב": עיצוב חדשני, מבנה נכון, חשיבה שיווקית, UI\UX טובים, קוד איכותי, רמת גימור גבוהה, התאמה למנועי חיפוש, פונקציונליות מתאימה, קל לשימוש

תקציב: לקבל אתר בזול, בהתאם ליכולות העסק.

זמן: אני רוצה את האתר באוויר במהירות האפשרית \ אני רוצה להשקיע כמה שפחות שעות פיתוח\עיצוב באתר.

כל הפינות במשולש משפיעות אחת על השניה ובסופו של דבר על התוצר הסופי. פיתוח אתר עם פונקציונליות מלאה דורש השקעה של שעות פיתוח רבות ומפתח מוכשר, עיצוב יוקרתי דורש פינג פונג בין המזמין למעצב, פיתוח בזמן סביר דורש ניהול פרויקט מסודר ויותר מאיש צוות אחד.

כל אלה משפיעים על התקציב. תמיד אפשר למצוא מישהו זול יותר. אלה חוקי השוק.

אבל אל תתפתו ישר למלכודת – אחוז לא מבוטל מהלקוחות שלנו בחברה הם אנשים שהזמינו אתר בזול יותר או אצל גורם לא הכי ישר ומקצועי, השקיעו המון זמן וגם לא פעם הרבה כסף ונשארו ללא אתר או עם תוצאה שכבר לא רלוונטית לעסק – אחרי חצי שנה או יותר של עבודה.

דעו את הצרכים שלכם, דעו את יכולות שלכם והגדירו תקציב לפרויקט. בניגוד למה שרבים חושבים – אם תגישו לחברת הפיתוח טווח תקציבים היא תציע מיד מחיר גבוה יותר מהערך העליון שהצבתם.

כאשר יש תקציב מוגדר ניתן להתאים את רמת המוצר לתקציב. למשל אפשר לחסוך בעלויות עיצוב על ידי חיתוך מספר העמודים המעוצבים מאפס ולבחור עמודי תבנית.

אפשר לבחון כל אלמנט באתר ולהבין האם הוא נכנס לנו לתקציב או למצוא חלופה זולה יותר.

לסיכום: מה צריך בשביל לפתח אתר מוצלח לעסק?

התחילו מסיעור מוחות: הגדירו מטרות, יעדים ומדדים, קהל יעד, סוג האתר. זה יעזור לכם לאפיין את מבנה האתר והסגנון. משם הכל קל יותר – בוחרים עיצוב מושלם מבחינתכם, CMS, דרישות מערכת.

אחר כך בוחרים מי יבצע את הפרויקט וכמה זה יעלה לי. הגדירו טווח לתקציב שלכם. אם בחרתם לעבוד עם בית תוכנה – את המחיר תקבלו לאחר אישור מבנה האתר ורשימת פונקציונליות או בסוף תהליך האפיון לאתרים גדולים ומסובכים יותר.

האתר שלכם באוויר ועכשיו נשאר לתחזק ולקדם אותו. אתר איכותי ישרת אתכם למספר שנים, לכן השקיעו זמן ומחשבה בתחילת הדרך כדי לא לחזור על התהליך שוב ושוב.

"המאמר עזר לכם? עברתם את התהליך וקיבלתם אתר? ספרו לנו על החוויות.

צריכים עזרה? דברו איתנו"